vineri, 21 august 2015

Vasile Ivașca. Cele Trei Medicine: Clasică, Presopunctura și „Procedeele yoghine superioare.” Pentru yoghinii din „Yoga Noastră.” A cincea lecție. „Durerea”

Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Lotus și Bhadrasana. Corpul subtil, elementele subtile și mantrele lor.


Satul Josani, Dealul cu Vii unde am făcut Eu yoga de la 7ani la 14 ani.

Am intrat în cea de a cincea lecție, parcă Yoga Noastră nu este înțeleasă de omenire. La lecțiile de început „Eu am spus” că noi vom lucra pe „corpul subtil” și acest corp este corpul de bază,” iar corpul fizic fiind doar „pușcăria în care suntem momentan întemnițați. Suntem de fapt întemnițați în acest corp fizic, pentru că în mai toate întrupările avute noi nu am știutne purificăm și să ne ridicăm la o conștiință superioară ființei umane. În acest sens ființele umane au pierdut legătura cu Marii Zeii și Zeițe. În acest caz cum se spune în religii că există Un Dumnezeu, Isus Cristos e fiul Său și mai există Duhul Sfânt” nu vă mai poate purifica corpul subtil, așa multe negativități aveți astăzi. Când „Cristos, Zeul Krishna, Mahomed și Buddha” erau pe pământ natura a funcționat și fără Ei. Aici în aceste religii natura e profund ignorată și totuși oameni religioși afirmă că Dumnezeu este șeful naturi. Totuși noi în yoga spunem că Tati ShivaEmană Natura. În acest sens ființele umane sunt pline de blocaje în corpul subtil, au multe defecte și boli, iar „învelișul lor de pranayama” funcționează la nivelul unui animal.
Medicina de familie. 14. DUREREA. Durerea poate fi ascuțită sau surdă, intermitentă sau continuă, cu o intensitate variabilă sau cu intensitate constantă. Uneori este foarte dificil de descris durerea. Durerea poate fi localizată într-o regiunea corpului sau pe o arie mai extinsă. Durerea ca nivel de intensitate poate fi o simplă lovitură sau poate insuportabilă. În cea ce privește ființele umane ele au nivele diferit în cea ce privește toleranța la durere. Copii mici plâng foarte repede dacă simt durere, la polul opus oameni vrâstnici pentru același tip de durere nici nu o bagă în seamă. A). Căile pentru transmiterea dureri. Durerea cauzată de leziuni începe prin stimularea unor receptori speciali pentru durere(care sunt distribuiți pe toată suprafața corpului). Acești receptori pentru durere transmit semnale sub formă unor impulsuri electrice de-a lungul nervilor până la măduva spinări, iar apoi ascendent către creier. Câteodată un semnal evocă un răspuns reflex. Când un semnal ajunge la nivelul măduvei spinări, acesta este imediat trimis înapoi de-a lungul nervilor motori, până la locul dureros, declanșând contracții musculare, fără a implica creierul. Totuși să luăm un exemplu: Dacă o persoano atinge un obiect fierbinte sau un fir electric, zona de atingere este trasă imediat înapoi. Cu această reacție reflexă este datată ființa umană. Totuși receptori pentru durere și căile nervoase specifice lor sunt distribuiți (variază) neuniform în corp. a). Receptorii pentru durere de la nivelul pielii sunt numeroșii și au capacitatea de a transmite informații precise, cum ar fi dacă o leziune este localizată și dacă obiectul cauzator a fost ascuțit(așa cum se întâmplă în plăgile cauzate de cuțite), sau acesta a acționat pe o suprafață mai mare(cum ar fi presiunea, frigul sau căldura). b). În contrast avem receptori pentru durere de la nivelul intestinelor care sunt puțini și transmit informații imprecise. Intestinul poate fi înțepat, tăiat sau ars fără a fi generate semnale de dureroase. Însă distensia și presiunea pot cauza durere intestinală severă, chiar dacă este vorba de ceva inofensiv, fie chiar o bulă de aer captivă. În acest caz creierul nu poate identifica cu precizie sursa durerii intestinale. Durerea în acest caz este dificil de localizat și este extinsă pe o arie foarte mare. c). Uneori durerea percepută într-o regiune a corpului, nu reprezintă cu precizie locul unde acționează agentul cauzal. În acest caz durerea iradiază dintr-o regiune în alta. Durerea iradiază din mai multe regiuni, și este transmisă pe aceleași căi nervoase la măduva spinări și către creier. Exemplu, durerea cauzată de un infarct miocardic poate fi percepută la nivelul gâtului, mandibulei, brațelor sau abdomenului. B). Evaluarea durerii. Când ne prezentăm la medic el ne cere informații precise despre evoluția și caracteristicele durerii. În acest caz medicul poate depista cauza boli și poate alege și metoda terapeutică. Pentru a evalua nivelul de severitate a boli, medici folosesc uneori o scală gradată de la 0(absența dureri) la 10 (durerea severă), sau roagă pacientul să descrie durerea în următori termenii, ușoară, moderată, severă, sau foarte intensă. Multe boli cronice(cum ar fi cancerul, artrita, siclemia, bolile intestinale inflamatorii) cauzează durere; același efect au și bolile acute(cum ar fi plăgile, arsurile, întinderile musculare, fracturile, entorsele, apendicita, litiaza renală, infarctul miocardic). Bolile psihologice pot agrava durerea, cum ar fi depresia și anxietatea. În multe cazuri se determină că durerea este cauzată de o boală psihologică, acest tip de durere este numit durere psihogenă. Avem dureri acute și durerii cronice. Durerile acute debutează brusc și au un timp scurt de manifestare. La acest tip de durere crește frecvența cardiacă, frecvența respiratorie, crește presiunea arterială, transpirația și dilatarea pleoapelor. Durerea cronică are durata de câteva săptămâni sau luni. Deci durerea cronică nu afectează(creșterea frecvenției cardiace, frecvenței respiratorii, creșterea presiuni arteriale, transpirația și dilatarea pleoapelor). Totuși această durere poate duce la depresii, tulburări de somn, scăderea tonusului energetic, pierderea apetitului, scăderea ponderală, scăderea interesului pentru activitatea sexuală. C). Tipuri de durere. Avem mai multe tipuri de durere cum ar fi; a). Durerea nociceptivă(aici intră durerea în urma intervenției chirurgicale și durerea din cancer); b). durerea neuropatică(cum ar fi durerea din sciatică); c). durerea psihogenă. a). Durerea Nociceptivă. Această durere este cauzată de leziuni ale țesuturilor organismului. În acest caz leziunile pot fi reprezentate de o plagă, de o contuzie, de o fractură osoasă, de strivire, de arsuri, sau de orice ce afectează țesuturile. Acest tip de durere este de obicei surdă, ascuțită sau pulsatilă. Receptori tisulari pentru durere(nociceptorii) sunt localizați în majoritatea cazurilor în piele sau organele interne. Durerea care apare după o intervenție chirurgicală este durere nociceptivă. Ea se poate manifesta constant sau cu intermitență, ea se agravează adeseori când persoana se mișcă, tușește, râde, respiră profund, sau când se schimbă pansamentele care acoperă operația. Cea mai mare parte a durerii cauzate de cancer este de tip nocicetiv. b). Durerea neuropatică. Această durere este cauzată de anomalii ale nervilor, ale măduvei spinării sau ale creierului. Durerea neuropatică poate fi resimțită sub forma unei senzații de arsură sau furnicătură, sau sub forma hipersensibilității la atingere sau la frig. 1b. Durerea membrului fantomă. Această durere este resimțită în locul unde a fost amputată o parte a corpului, de obicei un membru. Această durere dă impresiamembrul afectat este încă acolo, care este mult mai frecventă. Durerea membrului fantomă nu poate fi cauzată de o afecțiune a membrului; aceasta este determinată de o modificare la nivelul sistemului nervos situat superior de locul amputației. Creierul interceptează greșit semnalele nervoase, considerând că acestea provin de la membrul amputat. De obicei acest tip de durere este localizată la nivelul degetelor, gleznei sau piciorului în cazul unui membru inferior amputat sau a degetelor și mâini în cazul amputări unui membru superior. 2b. Nevralgia posthepetică. Este cauzată de herpes zoster, o boală care produce inflamația țesutului nervos. Durerea este continuă și surdă sau asemănătoare unei arsuri, sau este ascuțită și intermitentă, sau se manifestă cu hipersensibilitate la atingere sau la rece. 3b). Distrofia simpatică reflexă(sindromul dureros regional complex de tip 1) sau cauzalgia(sindromul dureros regional de tip 2) reprezintă sindroame dureroase cronice. Acestea sunt definite ca durerea persistentă cu caracter de arsură însoțită de anumite anomalii care apar în regiune ca și durerea. Aceste anomalii includ scăderea sau amplificarea transpirației, edem local, modificări ale colorației pielii și leziuni ale tegumentului, părului, unghiilor, mușchilor și oaselor(inclusiv atrofie musculară și osteoporoză). Ambele sindroame apar după o leziune. Distrofia simpatică reflexă este cauzată de leziunile celorlalte țesuturi în afara țesutului nervos(așa cum se întâmplă în sindromul umăr-mână). Cauzalgie este cauzată de leziuni ale țesutului nervos. Unele tipuri de distrofie simpatică reflexă și de cauzalgie sunt agravate de activitatea sistemului nervos simpatic, care în mod normal are rolul de a pregăti organismul pentru situațiile stresante sau urgență – pentru fugă sau luptă. c). Durerea psihogenă. Durerea psihogenă este cauzată în totalitate sau în cea mai mare parte de o boală psihică. Atunci când persoanele prezintă durere persistentă și dovezi ale unor tulburări psihologice, fără manifestări ale unei boli care ar putea cauza durerea, se consideră că durerea descrisă de el este psihogenă. Durere care este în totalitate psihogenă este rar întâlnită. În general durerea are o cauză fizică. Chiar și atunci când suspectează că durerea este psihogenă, medicii trebuie să investigheze dacă pacientul nu prezintă și o boală organică ce poate agrava durerea. Faptul că durerea este cauzată sau agravată de factori psihologici nu înseamnă că durerea nu este reală. Majoritatea pacienților care acuză durere de acest tip o resimt cu adevărat, chiar dacă nu se poate indica o cauză organică. Durerea complicată de factorii psihologici necesită tratament, adeseori acordat de o echipă care include un psiholog sau un psihiatru. La majoritate persoanelor cu durere psihogenă scopurile tratamentului sunt reprezentate de ameliorarea confortului și a capacități funcționale fizice și psihologice. D). Tratamentul dureri. În această Medicină de familie nu vom căuta să facem noi tratamente, ne vom prezenta la medicul de familie și el ne va spune unde să facem tratamentul.
Concluzie la durere. Ca urmare a progreselor realizate în domeniul neurofiziologiei și a neurochimiei durerii, prin sinteză sau găsit antidoturi extrem de eficace împotriva durerii. Aceste succese sau datorat în bună parte descoperirii substanțelor care provoacă durerea. Aceste substanțe i-au naștere la nivelul celulelor distruse, cu ocazia unei loviri, inflamații, contracții violente, lipsei sau abundenței de sânge etc. Avem următoarele substanțe ale durerii: clorura de potasiu, serotonina, histamina, bradikinina etc. Aceste substanțe ale durerii exercită foarte puternic fibrele senzitive care transmit senzațiile de la periferie, ce iau naștere cu această ocazie, la creier, unde sunt percepute sub formă de durere. În acest caz până la o anumită limită organismul se apără împotriva acestei senzații groaznice de durere, cu ajutorul a două substanțe numite enkefaline și endorfine, fabricate în creier. Totuși medicina spune că durerea este un mijloc de apărare a organismului sau cu i-se mai spune „o santinelă avansată.Sugestia și autosugestia sunt folosite foarte mult în combaterea dureri. Neurofiziologia dureri ne-a arătat că fibrele ce transmit senzațiile de la periferie la centrii nervoși superiori(unde sunt decodificate) sunt de două felurii; a). subțiri și foarte numeroase, cu o viteză mică de conducere între 40 centimetri și 2 metri pe secundă; b). groase puține la număr, dar cu o mare viteză de conducere între 30 și 100 metri pe secundă. Deci creierul primește prin fibrele groase informații despre durere foarte repede și astfel el poate anula la anumite nivele, senzația de durere transmisă prin fibrele subțiri. Neurochimia durerii a mai descoperitaspirina acționează împotriva durerii, împiedicând formarea substanțelor durerii la nivelul celulelor distruse. Iar piramidonul și algocalminul, prin blocarea conducerii senzației dureroase spre creier.

Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Diamant. Biserica din Josani. Se vede interiorul Biserici și în stânga unchiul Gherlan Dimitrie.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva și Zeii Medii.



Medicina Chineză ce spune despre durere.
Conform cu patologia energetică chineză, durerea se datorește acumulării și stagnării, în anumite meridiane, a energiilor circulante. Acest tip de dezechilibru energetic se datorează mai multor cauze, grupate în două categorii: interne și externe. În grupa cauzelor externe, pe primul loc se află căldura sau frigul prea mare. Iar în cazul celor interne, dereglările psihice și alimentare. Durerile din cauza externă sunt întotdeauna acute, ele beneficiind de un masaj superficial. Cele din cauză internă au un caracter cronic și beneficiază de un masaj profund. Pentru medicul tradiționalist, durerea poate fi de tip energetic YIN sau YANG.
O durere de tip energetic YANG are următoarele caractere: apare sub formă de înțepături, torsiuni, curent electric, îmbrăcând întotdeauna un caracter acut. Ea este mai frecventă în timpul zilei, se agravează la mișcări, presiune, căldură locală și se ameliorează la frig. Durerile de tip YANG se tratează prin manevre de dispersie.
O durere de tip YIN este ușoară, suportabilă, aproape permanentă. Ea se manifestă mai ales noaptea, se agravează la frig și se ameliorează la căldură, mișcare și presiune locală. Durerile de tip YIN se tratează prin manevre de tonifiere. Acupunctura este un mijloc extrem de eficace împotriva durerii, fapt pentru care i se mai spune și „terapia durerii”. Totuși în lipsa unui medic acupunctor noi vom apela presopunctură.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva, Bagavan Vishnu, Marele Zeu Ganesha, Marile Zeițe Mahalakshmi și Sarasvati.


Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Lotus.


Ce spun Eu în Yoga Noastră despre durere.
Așa cum v-am mai spus m-am întrupat la 30 iunie 1948 în satul Josani, județul Bihor. Iar yoga o practic de la vrâsta de 6 ani. În acest fel am practicat în mai multe întrupări yoga în India. Iar 4 întrupări sunt cele care mi-au adus starea de Nirodhika(cea ce obstrucționează). Deci starea de Nirodhika este o stare yoghină superioară de la care nu se mai poate cădea. Indiferent că am vrut să mă căsătorescam o familie, nimic nu s-a putut face Marea Zeiță Kundalini a fost categorică cu mine, voi face numai ce va voi Domnia Sa. Ce se întâmplase de fapt Eu nu am fost mulțumit cu acestă stare de Iluminare numită Nirodhika și am vrut să fiu Mare Zeu și Eu. În acest caz Eu am zisorice durere voi avea sau orice necaz se va ivi în cale, le voi duce pe toate indiferent cum ar fi ele. În acest caz Tati Shiva a elaborat un program subtil Special pentru întruparea mea. Acest program este condus și executat de Marea Zeiță Kundalini din Muladhara chakra, iar profesori examinatori sunt Mari Zeii din chakre. În acest caz am avut mai multe puteri de protecție. a). Am avut și am și în prezent cel de al șasele simț(Manas) puternic trezit. În acest caz Eu simțeam putoare ființelor umane indiferent dacă își dădeau cu parfum. Păstram totdeauna o distanță față de ființele umane. b). Am avut „Jurământul tăcerirealizat din India. Mergeam pe ulițele satului Josani fără să salut nici o persoană și dacă o cunoșteam. c). Am avut puterea de a depista dacă cineva mă minte, intram într-un râs prelungit. d). Am avut realizate din India mai toate calitățile morale. Ce mi-a dat ca lucrare la examen Marea Zeiță Kundalini și Mari Zeii; A). Cele 7 blocaje principale ale corpului subtil; B). Cele 5 blocaje secundare ale corpului subtil; C). Și am avut mai multe blocaje suplimentare din care 6 v-am amintit. Începând de la 7 ani și până la 14 ani am făcut yoga pe Dealul cu Vii de la Josani începând de la ora 18 la ora 22.
Yoga noastră. Despre durerile din satul Josani. În lecția a trei de la Presopunctură v-am descris „Purificarea cu spini a Yoghinului Vasile Ivașca în satul Josani. Vă rog să o studiați ca să știți să faceți antrenament pentru a rezista la „Durere. Totuși mai repet ceva din finalul lecției. Să mai spunem ceva despre spini. Cei mai mulți spini la o talpă a unui piciorului au fost în număr de 5, printre care un spin era cu puroi, în acest caz eu mă deplasam pe un picior și pe vârful degetelor de la celălalt picior. Mai era un necaz, vara după ce era cosit ovăzul și grâul, rămânea miriștea pe care dacă ploua se făcea iarbă bună de păscut. În acele momente tata își aducea aminte și îmi spunea vezi Vasilemergi azi cu vacile și cu boii în „Iazăr că acolo e iarbă bună de păscut. Eu executam ordinul și mă duceam unde îmi zicea tata, dar odată ajuns în Iazăr sau Dealuri sau Dealul Vitici sau Piclău, mă aștepta surpriza. Dacă era miriștea(câmp pe care s-au secerat cerealele, au rămas tulpinile retezate) de grâu era mai ușor. Pentru că în acest caz când puneam piciorul jos(deci călcam) făceam o mișcare de împingere din spate spre față a tulpinilor retezate. Și în acest caz puține erau cele care rămâneau drepte, sau cum se spune pe la noi „rămâneau în picioare. Toată această tehnică o învățasem de la bătrâni satului, iar dacă eram rănit de o tulpină de grâu, rana era mică(tulpina grâului are 2-3 milimetri în diametru). Ca să nu se infecteze puneam scuipat pe rană, dacă mă durea puternic suflam pe rană, după 5-10 minute de stat inactiv puneam pământ pe rană și pășeam pe vârfuri la început, iar după o jumătate de oră pășeam normal. Mai rău era cu tulpinile retezate de ovăz(aveau un diametru mai mare de 4,5 până la 5,5 milimetri) care produceau o rană foarte mare și cu o adâncime de 5 până la 6 milimetri. În acest caz făceam eu tratamentul care l-am descris, dar rana nu se închidea și umblam până seara numai pe vârful degetelor. Ajuns acasă mă spălam pe picioare, curățeam rana și o ungeam cu unsoare de porc, luam o bucată de pânză de cânepă cu care înfășuram piciorul și țineam legătura până mă vindecam. Atât în cazul spinilor care nu îi puteam scoate, cât și a rănilor produse de tulpinile retezate de ovăz dacă făceau puroi, pentru a elimina puroiul existau plante ca frunza de volbură sau trandafir etc. Care făcea cu succes acest lucru.
Yoga noastră. Durerea în Yoga noastră.Am început cu purificarea cu spini, nu trebuie să fiți surprinșii, a fost numai un antrenament pentru ce va urma. Așa cum un părinte duce copilul lui iubit să facă muzică, fotbal, înot, religie, șah, matematică și alte discipline și sporturi. Tot așa și Marea Zeiță Kundalini m-a dus să mă antrenez cu spini pe tălpile picioarelor și foc pe punctele de Presopunctură. Părinți mei fizici habar nu aveau de Yoga, iar Mama mea fizică știa despre Zei ce au spus evreii, să îi aruncăm la coșul de Gunoi. La evrei nu există decât Ehova, restu e minciună. Mulțumesc pe această cale Mari Zeițe Kundalini pentru cele două antrenamente de durere. Începând de la 14 ani am venit la Arad și aici v-am descris durerile avute cu gazele pe intestine. Totuși cea mai mare durere am avut-o în jurul anului1980 cu cele trei boli avute în zona anusului. În acest sens consultați lecțiile care tratează aceste trei boli. Începând cu ziua de 6 iulie 1990, Marea Zeiță Kundalini s-a trezit foarte puternic în mine. Și de aici a început calvarul și teroarea insuportabilă făcută de Marea Zeiță Kundalini asupra corpului meu fizic și subtil. În acest sens trebuie consultați lecția a cincea de pranayama și cele cinci lecții de conștiință superioară. Aceste cinci lecții tratează despre deschiderea celo 360 de mii de canale subtile la nivelul fiecărei chakre. În acest sens veți vedea toate blocajele și durerile avute în aceste chakre. Totuși punctez și subliniez câteva aspecte din blocajele și durerile tratate în aceste 6 lecții. a). Cele două baloane rotunde de la degetele groase ale picioarelor(degetul 1). b). Obturațiile principiului Vata avute pe picioare(am luat injecții cu Moldamin și vitamina C). Aceste obturațiile principiului Vata nu mă lăsau să duc vibrații Pranice, să pot distruge cele două baloane rotunde de la degetele groase. c). Blocarea într-un mod groaznic a Bulbului Kanda. Deblocarea s-a făcut de Marea Zeiță Kundalini prin curenții Ei. Eu am fost neputincioso fac prin procedeele yoghine sau foc. d). Blocare puternică a chakre-lor: Svadhisthana, Manipura, Anahata, Vishuddha, Lalana, Ajna și Sahasrara. Aceste chakre au fost blocate, conform celor 7 blocaje ale lui Bagavan Vishnu. Iar durerile au fost insuportabile. e). Apariția pumnalului înfipt în urechea stângă, o dată cu urcarea curenților Marei Zeițe Kundalini pe canalul Sarasvati. f). Puternicul blocaj produs Curelelor Pranice 1și 2 în Lalana chakra. g). Apariția Discului de Ghiață în Ajna chakra. E adevărat că Discul era în Ajna chakra și la 7 ani, deci e mă născusem cu această chakră puternic blocată. Dar până în 6 iulie 1990 Eu simțeam pe Ajna chakra o presiune și o durere formidabilă. După o anumită perioadă de la 6 iulie 1990 Eu am simțit pe Ajna chakra un Discului de Ghiață, care avea mulți dinți și tăia în carene vie. Într-o lecție de la Dharana v-am spus cum am reușit să-l învârt, să-l zdrobesc și să scap de el. h). Ar mai fi și Sahasrara dar încă nu am trata despre ea. Domnilor Yoghini aceste sunt blocajele și formidabilele dureri avute de mine. Nu trebuie să vă fie milă de mine, Eu am vrut să fiu Marea Zeu și în acest caz blocajele și durerea au fost pe măsură.
Yoga noastră. Eliminarea durerii în Yoga Noastră. În anul 2006, mai precis în luna august situația mea ca yoghin a fost fără groaznică. În această perioada Marea Zeiță Kundalini mi-a dat un examen fără ieșire. Când Eu luam postura jumate Lotus sau Lotus din penisul meu „țâșnea sperma ca apa din izvor.” Iar noapte primeam multe vise cu femei goale, care îmi produceau o puternică ejaculare. E adevărat că visele cu femei goale le-am avut și în copilărie; dar în 2004, țâșnire spermei din penis a umplut paharul. M-am supărat rău pe Marea Zeiță Kundalini, i-am adresat cuvinte urâte și jignitoare la adresa Mami Kundalini. Și în final i-am zis Mami Kundalini că la noile metode yoghine alese de mine Domnia Sa, nu va mai pute participa. Pentru că Eu nu mai am nevoie de ajutorul Domniei sale. Am început să practic Viparita Karana timp de trei ore. Iar pentru a „elimina durerea,” am înlocuit respirația alternativă forțată cu „Sitali. În Viparita Karana nu am putut face respirați alternativă și din august până în noiembrie m-am obișnuit cu „Sitali. În luna august a anul 2014 toată sperma mea este transmutată în Ojas Shakti. Și în această lună august a anului 2014 m-am adresat Mami Kundalini să îmi de a vise erotice. Mami Kundalini a consideratEu o Jignesc și în continuare mi-a dăruit numai vis cu femei foarte îmbrăcate. Deci domnilor yoghini după 8 ani de Viparita Karana am reușit o înving pe Marea Zeiță. Și acum execuția lui „Sitali. Această respirație se execută prin contractarea buzelor și prin scoaterea limbi puțin în afara guri(când o execut pe stradă nu scot limba). După aceea limba se îndoaie sub forma unui tub și prin el aspirăm aerul, producându-se un sunet șuierat. Respirația se execută lent și ne umplem plămânii și stomacul cu aer și îl reținem cât timp te simți confortabil. După aceia se expiră pe ambele nări. Această pranayama se execută zilnic dimineața la amiază și seara , la fiecare exersare faceți între 30 și 50 de respirații. Eu am executat-o timp de trei ore pe zi în postura Viparita Karana. Această pranayama după doi sau trei ani vă elimină durerea în proporție de 95%, puțin tot mai rămâne o durere reziduală, care apare din când în când. Aceasta este pranayama de bază în Yoga Noastră, vă rog să v-o însușiți și s-o aplicați în cadrul asane-lor. Ochii se vor închide. Ne vom concentra mintea pe chakre și pe respirația Sitali. Și acum ceva despre Viparita Karana. Picioarele vor face mișcarea de pedalarea a bicicletei inversate(se admit și alte mișcări), iar când vom obosi ne vom odihni. Dacă vreți s-o executați 2 sau 3 ore pe zi, puteți să o faceți cu sprijin pe pat. Acțiuni: Această asană executată pe timp îndelungataduce aceleași beneficii ca și Lumânarea. Eu nu vă zic multe pentru că această postură are secrete mari și vreau ca dumneavoastră să le descoperiți și așa v-am spus mai multe ca în alte cărți de yoga. Efecte: Yoghinul care practică această asană timp de trei ore zilnic, până ce această asană ți se revelează, învinge moartea și nu este distrus în cursul Pralaya(la dizolvarea prezentului univers fenomenal). Fiind o postură răsturnată, yoghinul bea nectarul nemuririi, devenind egal cu marii siddhas(adică eliberat în viață sau Semizeu), În acest caz Marele Yoghin intră în curentul Marilor Yoghini și al Zeilor Inferiori.
Yoga noastră. Dacă vrețiînvingeți în yoga, trebuie să învățați de mic ce este suferința. Fără ca să înțelegeți că suferința face parte din nivelul inferior de purificare al evoluției yoghine(așa cum vă numesc Zeii, om sau animal zeiesc). Fără să fiți capabil să rezistați suferinței nu veți fi capabil niciodatăfaceți yoga de un nivel superior. În prima fază trebuie să puteți suporta suferința și în etapa a doua să treceți la diminuarea ei. În acest sens Eu am zis că e obligator în Yoga Noastră să practicați cunoscută Pranayama „Sitali” și să culegeți „Amrta.” Vreau să vă atrag atenția că nu numai Hristos a suferit pe cruce, ci și dumneavoastră trebuie să cunoașteți acestă suferință, dar într-un timp mai îndelungat. Așa cum struguri sunt zdrobiți în presă să iasă vin. Tot așa și corpul dumneavoastră trebuie presat prin procedee yoghine să iasă tot ce e uman din el și toate negativități-le acumulate în diverse întrupări.

Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Bhadrasana.


Mare Zeu Vasile, Vasile în tinerețe în postura Bhadrasana. Principiile YIN și YANG în alimentație.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu